Ikke alle eventyr går som planlagt. Til gengæld gemmer de bedste historier sig ofte i det uforudsete. Med De Ufrivillige Eventyreres Klub hylder vi de eventyr der slet ikke var meningen.

Læs historierne fra de ufrivilligt eventyrlige medlemmer og lær bl.a. hvordan færgeoverfarter kan forløbe i Rusland og om toiletforholdende på den grønlandske indlandsis.

Mads Olrik Fløistrup

Når Mads Olrik Fløistrup ikke laver skarp og dybdegående journalistik for mediet Zetland, har han ligesom så mange af os andre, oplevet et eventyr der ikke gik som planlagt. Her fortæller Mads hvordan han stak til søs fra den russiske kyst mod Japan, sammen med et russisk cirkus.

Lasse Rahbek

I dette iskolde indlæg giver Lasse Rahbek et indblik i de udfordringer det kan give, at træde af på naturens vegne, når man som dokumentarist opholder sig på Arktis. I hans bestræbelser for at dokumentere et af verdens mest ekstreme jobs, Sirius patruljen, kommer vi med på tynd is, og får beskrevet hvad der sker når man jokker i den spinat man lige har spist.

Torbjørn C. Pedersen

At rejse er at overleve bureaukratiets benspænd. Sådan føles det i hvert fald nogen gange, når man som Torbjørn C. Pedersens har besluttet sig for at besøge alle verdens lande uden brug af fly. I denne beretning tager han os med på et ufrivilligt bureaukratisk eventyr, som blandt andet indebærer at blive smuglet ind i et afrikansk land i bagagerummet af en bil. God fornøjelse med historien.